Tuesday, January 4, 2011

resolusi?revolusi?

baru 4 hari berada dalam daerah baru aku sudah kehilangan..kehilangan arah yang aku nak tuju..padahal papan tanda elok aje terpampang di dada jalan..resam manusia..yang sudah terang lagi bersuluh sudah ada di depan mata..mahu juga guna jalan gelap..kalau mungkin yang terang itu menyerupai sang ular,mungkin rasanya aku sudah lebam di patuk2..lebam?mustahil sungguh..kalau tak mati mahu separuh mati..ye tak..

begitulah aku..risau yang tidak pernah bertempat..patutnya aku risau akan umur yg sudah suku abad ini..andai di hitung pahala v dosa..boleh fikir sendiri yang mana lebihnya..kurang2 orang picisan macam aku,haruslah sama timbang taranya..fifty-fifty kalau nak kena translate pada brad pitt..umur yang dah suku abad ni jugak wat aku risau..orang laen dah sampai ke bulan naek soyuz,aku still lagi kat bumi naek metrobus..dulu pun naek metrobus..takde anjakan paradigma sungguh..salah siapa?dah semestinya salah diri sendiri..sudahnya diri sendiri yang makan hati tengok orang laen makan gaji..aku masih jugak di sini mencari..susah betul proses mencari tu agaknya..




IM:monolog yang bikin hati mahu mencaci dan memaki..




No comments:

Post a Comment